" rel="stylesheet"/>
"> ">
نوسخن
کتابخانه
فرهنگ واژگان
وزنیاب
جستجوی آزاد
جستجوی آزاد
جستجوی ابیات دارای همه عبارات
به ترتیب مطابقت
به ترتیب مطابقت
به ترتیب کتاب
راهنما
کتابخانه فارسی
/
لسان الغیب عطار
/
لسان الغیب
لسان الغیب
در توحید
مناجات
سخن در پیروی از شریعت احمدی
پیروی از آل نبی
شاهراه حقیقت
ستایش حضرت رسالت و شاه ولایت
چشم بصیرت
پاکبازان
خودشناسی
پند و اندرز
حکایت حال خویش
ذم ایمان تقلیدی
جهاد با نفس اماره
پند و اندرز
سلوک در راه شرع احمدی
ذم دل بستگی بجهان
ذم نفس اماره
دیده بینا
ترک تعلقات دنیا
بی اعتباری دنیا
دوستی با مصطفی و مرتضی(ع)
احتراز از همنشینی بدان
شرح حال عطار
در بیوفائی دنیا
پند سالک طریقت
اندرز به دنیاپرستان
سخنان شیخ
اتصال باهل دل
مستوری حقیقت نزد اغیار
دوری از غفلت و ترک دنیا
ترغیب بخواندن لسان الغیب
ستایش شاه اولیاء علی علیه السلام
ترغیب بنوشتن لسان الغیب
ترغیب بزهد از دنیا
دوری از جهان
ستایش تارکان دنیا
توجه بیار و عالم دلدار
اتصال با معشوق و فنا در او
مناجات
نیکوئی با مردم
نکوهش بدی با مردم
ترک آزار
تجلی حق
احتیاج به رهبر در سلوک
لزوم مراعات شریعت در سلوک طریق فقر
خطاب بفقیه جاهل
تفکر در حقیقت انسانیت
شرح حال شیخ فریدالدین عطار
اشاره بفقر و درویشی و فنا
ذم اغنیا و توانگران دنیا
شرح حال عاشقان حق
نصیحت عزیزان
احتیاج بارشاد پیر در سلوک
تجلیات معشوق
نصیحت و اندرز
پند و اندرز
در جستجوی علم حقیقت
اشاره بر لسان الغیب
اشاره بر اینکه در طریق سلوک سالک باید پیوسته در نیاز باشد
گفتار در بیان آنکه فنا مقدمه بقاست
در بیان آنکه فقر در معنی شاهی است
صفت مردان حق
مضمون حدیث نبوی صلی الله علیه و آله که الدنیا جیفه وطالبها کلاب
وصف دانایان رموز الهی
احتراز از گرد کردن مال
اشاره به امام ثانی عشر مهدی آل پیغمبر(ص)
احتراز از مجالست جاهلان و گریز از بدان
در توبه که باب الابواب سلوک و طریقت است
خودداری از آزار صاحبدلان
اشاره بندای غیبی
احتراز از مصاحبت بدان و سعی در مجالست اهل دل
صفت مردان خدا
سخن در جلوه دلدار
نصیحت و اندرز سالکان
ترغیب بریاضت
ترغیب بخودشناسی که مقدمه خداشناسی است
ترغیب به غیبیت از خود و نیستی که اساس خداشناسی است
اشاره باینکه سالک را درد باید تا دوست را شاید
شکایت از بیوفایان و ددان روزگار
اظهار تولا باهل بیت اطهار علیهم السلام
اشاره بظهور سرمدی و کمال معنوی
اشاره بحقیقت انسان کامل
اشاره باهل دنیا و غفلت که چشم دلشان نابیناست و از حقیقت بی بهره اند
در بیان آنکه یاد خدا نشان کمال است و غفلت ازو دلیل جهل
در ذم دنیا که جایگاه بازی شیطان است
در بیان آنکه پند پیران موجب ترقی انسان بمدارج کمال است
دراینکه مرگ برای کاملان موجب حیات ابدی است
در بیان آنکه حقیقت انسان کامل از چشم اغیار مستور است
در اینکه سخنان شیخ از عالم بینش است
گفتار در ترک آزار مردم که موجب خشم خداست
گفتار در وصول بحق و اتصال بعالم الست
ترغیب بوصل جانان که اساس طریق واصلان است
در اینکه هر کسی در خور فهم اسرار اولیا نیست
صفت کاملان
در اظهار دوستی شاه اولیا علی(ع)
صفت پاکبازان حقیقت
سخن در واقفان اسرار جانان
در اینکه شفقت بر خلق موجب رضای خداست
در اینکه دوستی و تولای مرتضی موجب نجات و رستگاری است
اظهار تعلق باهل بیت مصطفی و اولاد مرتضی(ع)
دراینکه صاحبدلان فریفته زخارف دنیا نیستند
در اینکه باید از صاحبدلان همت خواست
در صفت اهل دنیا و ذم آنان
در اشاره بناصرخسرو علوی میفرماید
گفتار در اینکه شب زنده داران از ذکر شب بجائی رسیده اند
در بیان اینکه عارفان در کنج خلوت و پاسبانی دل بگنج حقیقت رسیده اند
سخن در اینکه راحت رساندن بخلق سبب دریافت رحمت حق است
اشاره بکتابهای منظوم فریدالدین عطار
اشاره بفقیه سمرقندی که با شیخ عداوت ورزیده و فتوا بسوختن کتاب مظهر داده است
اشاره بکتاب مظهر که از آثار شیخ بوده است
اشاره بفقیهی که فتوا بکفر شیخ داده بود
در اینکه دوستی مرتضی شیوه مردان خداست
اشاره بکتاب لسان الغیب
در وصف عارفان که از خود بیزار گشته و با یار پیوسته اند
در تحریص بعزلت از خلق که سبب وصول بمدارج حقیقت است
در وصف اهل دنیا که اهل غفلتند
خطاب بفقیه سمرقندی که کتاب مظهر شیخ را سوزانده بود
بیان حال خویش و لسان الغیب
اندرز در قطع تعلق از دنیا
حکایت از حکیم ناصر خسرو علوی و عزلت او
خاتمه در وصیت شیخ
مفتاح الاراده
در نعت حضرت سید المرسلین
آغاز سخن
در توحید فرماید
در شرح دل فرماید
در بیان و شرح عقل فرماید
در شرح عشق فرماید
در شرح نفس فرماید
در بیان مواظبت بر طاعات
در بیان ایمان و اسلام
در بیان و شرف علم فرماید
در بیان مرد دین و شرح پیر فرماید
در بیان نمایش و روش و کشش
در بیان ادب فرماید
در بیان خرقه ارادت فرماید
در بیان ریاضت فرماید
در بیان رعایت ادب فرماید
در بیان نصیحت و نگاهداشت صحبت
در تحقیق صحبت فرماید
در تحقیق مقامات اهل سلوک
در بیان اقسام اهل ایمان
در بیان نیستی و (موتواقبل ان تموتوا)
در تحقیق و بیان ارواح خاص الخاص
در توحید و در بیان آنکه باب توبه نبندد که موجب ختم ولایت نباشد
در بیان قوتهای معنی
در بیان مواظبت بریاضت و چهار اربعین و کیفیت آن
در دستور اربعین اول فرماید
در بیان اربعین ثانی
در اربعین ثالث فرماید
در بیان دستور اربعین رابع
در بیان سماع و کیفیت آن
در بیان شاهد بازی و اینکه شاهد بازی که را مسلم باشد
در بیان اولیائی که تحصیل کرده باشند و اولیائیکه امی باشند
در شرح کشف اولیأ
در مناجات و ختم کتاب فرماید
تاریخ نظم کتاب
درباره نوسخن